BMW X7 vs Audi Q8: Kurš Luksusa SUV ir Labāks 2025. gadā?

BMW X7 vs Audi Q8: Kurš Luksusa SUV ir Labāks 2025. gadā?

03/09/2025

BMW X7 vs Audi Q8: Detalizēts luksusa SUV salīdzinājums

BMW X7 vs Audi Q8 ir biežākais jautājums luksusa SUV pircējiem, kas salīdzina cenu, komfortu, tehnoloģijas, veiktspēju un uzturēšanas izmaksas. Šajā rakstā skaidri salīdzinām šos divus premium SUV, lai palīdzētu pieņemt pirkuma lēmumu.

Konteksts – kāpēc šis salīdzinājums ir aktuāls

Premium SUV (E/F segments) pircēji bieži svārstās starp praktiskumu un stilu. BMW X7 ir trīs sēdekļu rindu flagmanis ar līdz 7 sēdvietām. Audi Q8 ir kupejveida SUV ar 2 rindām un 5 sēdvietām, kur uzsvars ir uz dizainu un dinamiku.

Īsumā

BMW X7 vs Audi Q8 īsumā: X7 = 7 sēdvietas un praktiskums, Q8 = 5 sēdvietas un sportisks dizains.

  • Cena (jauns): X7 no ~146 120 €; Q8 no ~84 800 €.
  • Sēdvietas: X7 – 7; Q8 – 5.
  • Jauda (tipiskās versijas): X7 M60i līdz ~523 ZS; Q8 55 TFSI ~335 ZS.
  • Patēriņš (vidēji): X7 ~13,3 l/100 km; Q8 ~12,2 l/100 km.
  • Bagāžnieks: X7 līdz ~2120 l; Q8 līdz ~1755 l (EU specifikācijas var atšķirties).
Balts bmw x7 parkingā
Foto atsauce: jetcityimage

BMW X7 salīdzinājums ar Audi Q8: modeļu pārskats

Pozicionējums segmentā

  • BMW X7 ir BMW SUV flagmanis – daudzpusība, komforts, 3 sēdekļu rindas, 7 sēdvietas. Spēcīga izvēle ģimenēm un uzņēmumu autoparkiem.
  • Audi Q8 – sportiski stilīgs kupejveida luksusa SUV ar zemāku jumta līniju, fokusēts uz dizainu un dinamiku.

Tipiskie pircēji

  • X7: ģimenes ar 2–3 bērniem, kam svarīgas 7 sēdvietas, bieži ceļojumi, šofera izmantošana, reprezentatīvas vizītes.
  • Q8: vadītāji, kas vēlas sportiskāku izskatu, dinamiskāku vadāmību un zemākas īpašumtiesību izmaksas; dizainam jūtīga auditorija.

Versijas un piedziņas

  • BMW X7: xDrive40i (R6 benzīns, mild‑hybrid), dīzeļversijas atsevišķos tirgos, M60i (V8, mild‑hybrid). Visām – xDrive un 8AT.
  • Audi Q8: 55 TFSI (V6 turbo ~335 ZS), quattro pilnpiedziņa, 8AT; tirgos – S line/Prestige pakas.

Dimensijas un praktiskums

  • X7 ir garāks, augstāks, ar lielāku riteņu bāzi; trešā rinda der pieaugušajiem īsos/vidējos braucienos, bērniem – ikdienā. Elektriska 2./3. rindas vadība, liels, plakans bagāžnieks ar nolocītām rindām.
  • Q8 piedāvā zemāku jumta līniju aizmugurē, sportisku sēdpozīciju, plašu 1.–2. rindu. Bagāžnieks liels 5‑vietīgam SUV, bet mazāks nekā X7.
2 audi q8 pie salona
Foto atsauce: jozzeppe

Audi Q8 vs BMW X7 cena un TCO

Jaunu auto cenas

Audi Q8 parasti sākas zemāk nekā BMW X7. Tipiski: Q8 no ~92 350 €, X7 no ~113 500 € (pirms vietējiem nodokļiem/aprīkojuma). Cenas svārstās pēc komplektācijām un pieejamības – vienmēr pārbaudi pie LV/EU dīleriem.

Aprīkojuma līmeņi un ietekme uz cenu

  • Q8: Progressiv/Prestige/S line, populāras opcijas – pneimatika, 4WS (tirgus atkarīgs), Bang & Olufsen, paplašināts ADAS.
  • X7: xDrive40i/M60i, bieži – pneimatika, Executive/Comfort pakas, Bowers & Wilkins/HK, plašs ADAS un luksusa elementi 2.–3. rindai.

Komplekts ar pneimatiku, augstākas klases audio un pilno ADAS būtiski paaugstina cenu abiem.

Līzings/finansēšana un TCO 3–5 gados

TCO = pirkuma cena + degviela + apdrošināšana + apkope/serviss + riepas + nodokļi + amortizācija + finansēšana.

Scenārijs: 5 gadi, 100 000 km, 20 000 km/gadā, 98 RON ~1,85 €/l. Q8 tipiski patērē mazāk, apdrošināšana un riepas var būt lētākas, sākumcena zemāka. X7 – dārgāks kapitālizdevums, lielākas riepas (22–23″), bieži augstāki servisa rēķini.

Rezultāts: Q8 bieži uzvar TCO, ja salīdzina līdzvērtīgi aprīkotus bāzes/vidējā līmeņa variantus. Atšķirības starp tirgiem – pārbaudi vietējos datus.

Lietoto auto tirgus un vērtības krišanās

X7 sākotnēji dārgāks, tāpēc absolūtā amortizācija eiro izteiksmē lielāka. Q8 zemākas sākumcenas un pieprasījuma dēļ mēdz noturēt vērtību nedaudz labāk. Precīzi – atkarīgs no tirgus.

Komforts un ikdienas lietojamība

Sēdvietas un telpa

  • X7: pilnvērtīgas 7 sēdvietas, elastīga 2. rindas konfigurācija (sols vai kapteiņu krēsli), vairāk ISOFIX punktu, trešā rinda bērniem ikdienā.
  • Q8: 5 sēdvietas, sportiskāka sēdpozīcija, plaša 1.–2. rinda, mazāk elastības lielām ģimenēm.

Sēdekļu ergonomika, materiāli un akustika

Abi piedāvā augstvērtīgus materiālus, masāžu un ventilāciju, daudzvirzienu regulācijas. X7 bieži klusāks šosejas ātrumos, kas samazina nogurumu tālos braucienos. Klimata sistēmas abiem – ļoti labas; X7 bieži ar atsevišķām zonām 3. rindai.

Balstiekārta un klīrenss

Abiem pieejama adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ar iespēju pacelt/nomest klīrensu. Q8 sportiskajos režīmos jūtas atsaucīgāks; X7 ir izteikti komfortabls, īpaši “Comfort” režīmā.

Praktiskums

  • X7: lielāks bagāžnieks, ērtāka iekraušana ar dalīto aizmugures vāku, elektriska 2./3. rindas salocīšana, vairāk uzlādes un glabāšanas vietu.
  • Q8: plašs aizmugures nodalījums 5‑vietīgam SUV, tomēr mazāk vietas nekā X7 ar nolocītām rindām.
Gaišs bmw x7 salons
Foto atsauce: Aleksandr Kondratov

Tehnoloģijas un drošība

Infotainment un ekrāni

  • BMW X7: iDrive 8 ar ~12,3″ instrumentiem un ~14,9″ centrālo displeju, OTA atjauninājumi, plaša personalizācija.
  • Audi Q8: MMI Touch Response ar ~10,1″ centrālo un ~8,6″ klimata ekrānu + 12,3″ Virtual Cockpit.

Abiem – bezvadu Apple CarPlay/Android Auto, viedbalss, USB‑C, Wi‑Fi, ambientā gaisma; premium audio: Bowers & Wilkins/HK (X7) vai Bang & Olufsen (Q8).

ADAS un drošības sistēmas

Adaptīvais kruīzs, joslu uzturēšana, AEB, aklo zonu brīdinājums, 360° kamera, nakts redzamība u.c. – plašas pakas abiem. Daļa – papildaprīkojums; izvērtē vietējo pakotņu saturu.

UX reālajā lietošanā

  • iDrive 8 priekšrocība – loģika un ātrums; vadība ar īstām pogām un vadības riteņripu palīdz braucot.
  • MMI priekšrocība – skaidras flīzes, haptiska atgriezeniskā saite, ātra Virtual Cockpit pielāgošana.

Veiktspēja un dinamika

Dzinēji un jauda

  • BMW X7: no R6 mild‑hybrid līdz V8 M60i (~523 ZS). Augsts griezes moments – spēcīga elastība ar pilnu kravu.
  • Audi Q8: 55 TFSI V6 turbo (~335 ZS). Pietiekami dinamisks ikdienai, quattro saķere un salīdzinoši vieglāka virsbūve.

Griezes moments nosaka elastību apdzīšanā un braukšanā kalnos.

Vadāmība: xDrive vs quattro

Abām pilnpiedziņām elektroniska griezes sadale uzlabo saķeri slapjā, sniegā vai uz grants.

  • Q8: zemāks svars un dinamiskāka šasija; mazāka virsbūves sānslīde – veiklāks pilsētā un šaurās ielās.
  • X7: izcila šosejas stabilitāte un pārliecība ar piekabi vai pilnu kravu; precīza stūre, bet lielāks svars.

Degvielas patēriņš un CO2

Ikdienā Q8 parasti ir ekonomiskāks nekā X7 (tipiski ~12,2 pret ~13,3 l/100 km; pielāgo WLTP versiju datiem un riepu izmēriem). Atšķirības lielākas pilsētā.

Balts audi RS Q8
Foto atsauce: Brandon Woyshnis

Uzturēšanas izmaksas un īpašumtiesības

Garantija un apkopes intervāli

Tipiski: 3 gadi/100 000 km garantija (pārbaudi LV nosacījumus). Plānotā apkope: eļļas/filtru maiņa, bremžu pārbaudes, šķidrumi, programmatūras atjauninājumi u.c.

Serviss, detaļas un riepas

  • X7: lielākas riepas un biežāk dārgāki bremžu mezgli – vidēji augstāki servisa rēķini.
  • Q8: bāzes/vidējā līmeņa uzturēšana mēdz būt lētāka, īpaši ar mēreniem riteņu izmēriem.

Apdrošināšana un nodokļi

Jaudīgi, dārgi aprīkoti X7 varianti maksā vairāk apdrošināšanā un nodokļos. Q8 bieži iznāk lētāks bāzes/vidējā aprīkojumā. Iesakām pieprasīt piedāvājumus no LV apdrošinātājiem.

Uzticamība un atlikusī vērtība

Reitingos abi līdzīgi. Q8 mēdz noturēt vērtību nedaudz labāk; X7 izceļas ar salonu, komfortu un jaudu – tas daļai pircēju ir noteicoši arī lietotā tirgū.

TCO īsumā

Pie ~20 000 km/gadā 5 gados un benzīna cenām ap 1,85 €/l, Q8 kopējās izmaksas bieži zemākas (degviela, apdrošināšana). X7 rada lielāku amortizāciju un riepu izmaksas. 

Bmw X7 M aizmugure
Foto atsauce: jozzeppe

BMW X7 Audi Q8 testi – kas uzvar kur

Mērījumu disciplīnas

  • 0–100 km/h: X7 M60i uzvar (~4,7 s) vs Q8 55 TFSI (~5,6 s).
  • 80–120 km/h: X7 ar V8 spēcīgāks; Q8 ar V6 – pietiekams, ātra reakcija apdzīšanā.
  • Troksnis (90/130 km/h): X7 klusāks – labāka akustika un riteņu bāze.

Reālā braukšana

  • Pilsēta: Q8 manevrējams, vieglāk noparkoties; 360° kamera palīdz abiem.
  • Šoseja: X7 izceļas ar stabilitāti un klusumu – mazāks nogurums.
  • Lauku ceļi: X7 priecē komforts; Q8 – stūres precizitāte.

“BMW X7 vai Audi Q8?” – pirkuma ceļvedis

Vienkāršs lēmumu koks

  • Ja vajag 7 sēdvietas un ģimenes loģistiku – BMW X7.
  • Ja svarīgs dizains, sportiskums un manevrētspēja – Audi Q8.
  • Ja brauc tālus gabalus un gribi maksimālu klusumu – BMW X7.
  • Ja svarīgs zemāks TCO un patēriņš – Audi Q8.

Personu scenāriji

  • Ģimene ar 3 bērniem: BMW X7 – telpa 2. un 3. rindai, ISOFIX daudzums, bagāžnieks.
  • Pilsētas profesionālis: Audi Q8 – vieglāk novietot, sportisks tēls, zemāks patēriņš.
  • Auto entuziasts: Jauda un prestižs (X7 M60i) vs veiklība un stūres sajūta (Q8 55 TFSI/S line).
  • Vadītājs ar šoferi/reprezentācijai: BMW X7; Q8 der, ja uzsvars uz dizainu.
Audi Q8 melns salons
Foto atsauce: y_carfan

Plusi un mīnusi kopsavilkums

BMW X7 plusi

  • 7 sēdvietas un elastīgums – svarīgi ģimenēm/biznesam.
  • Augsts komforts un klusums – mazāks nogurums tālos braucienos.
  • Jaudīgi motori – pārliecinoša dinamika ar pilnu kravu.

BMW X7 mīnusi

  • Augstāka cena un apkope – lielāks TCO, īpaši jaudīgās versijās.
  • Lielāks izmērs – grūtāk parkoties un manevrēt pilsētā.

Audi Q8 plusi

  • Sportisks dizains un tēls; kupejveida siluets.
  • Labāka manevrētspēja – vieglāk pilsētā un stāvvietās.
  • Zemāks TCO bāzes/vidējās versijās – patēriņš, apdrošināšana.

Audi Q8 mīnusi

  • Tikai 5 sēdvietas – mazāk elastības lielām ģimenēm.
  • Mazāks bagāžnieks nekā X7, īpaši ar nolocītām rindām.

Alternatīvas, ko apsvērt

  • Mercedes‑Benz GLS: līdzīgi X7 – ja vajag maksimumu 7 vietu luksusā.
  • Audi Q7: lētāks par X7, piedāvā 7 sēdvietas – labāks telpas/cenas kompromiss.
  • BMW X5: kompaktāks, ekonomiskāks – der mazākām ģimenēm/garāžām.
  • Range Rover Sport: ekskluzīvs tēls, augsts komforts un bezceļa potenciāls.
  • Volvo XC90: drošība, PHEV opcijas – ekonomija pilsētā ar uzlādi.

BMW X7 vs Audi Q8

 Ja tavs fokuss ir ģimene, 7 sēdvietas un maksimāls komforts, izvēlies BMW X7. Ja vairāk vērtē sportisku izskatu, manevrētspēju un zemākas īpašumtiesību izmaksas, izvēlies Audi Q8.

Atbalsts elektroauto iegādei

Elite Cars var iegādāties automašīnas ar EKII atbalstu (bezemisiju un mazemisiju transportlīdzekļu tirdzniecību ar EKII atbalstu).

  • Atbalsts lietota elektroauto iegādei EUR 3350.
  • Atbalsts lietota elektroauto iegādei EUR 5000 ģimenei, kuras aprūpē ir trīs bērni vai vairāk.
  • Atbalsts lietota elektroauto iegādei ar vismaz septiņām sēdvietām EUR 6750 ģimenei, kuras aprūpē ir trīs bērni vai vairāk.
ekii
Palīdzēsim Jums atrast un piegādāt kvalitatīvu automašīnu ar parbaudītu vēsturi. Mēs sadarbojamies ar lielākiem automašīnu izsolēm un tirdzniecības portāliem Eiropā.

Elite Cars SIA
Jur. adrese: Cielavas iela 1-2, Ķekava, LV-2123
Autosalona adrese: Zemzaru iela 3, Mārupe, LV-2167
Reģ. Nr. 44103125974
PVN Nr. LV44103125974

Darba laiks:

P.-Pk. 09:00 – 18:00

Se. 10:00 – 13:00

© 2025 SIA Elite Cars